سلبيات وايجابيات الهاتف النقال بالانجليزي

عند التحدث عن سلبيات وايجابيات الهاتف النقال بالانجليزي ربما يكون الهدف من هذا هو بعض المهام المدرسية، أو لتقوية المهارات اللغوية لديك، ولكن مهما كان الدافع وراء البحث عن هذا الموضع فسنعرضه بالتفصيل عبر موقع جربها لنساعدك في اهتماماتك الخاصة.

سلبيات وايجابيات الهاتف النقال بالانجليزي

عند الحديث عن سلبيات وايجابيات الهاتف النقال بالانجليزي أو حتى بالعربي يجب أن تكون حيادي وغير متحيز لأي من الطرفان بل يجب ذكر الفوائد المتنوعة التي يقدمها إلينا الهاتف المحمول وكيف جعل من الحياة أسهل.

وكذلك يجب عرض السلبيات التي تسبب فيها الهاتف المحمول من بعد أفراد الأسرة الواحدة على الرغم من انهم في ذات الحجرة، بدون تجميلها.

ومن الأشياء التي يجب مراعاتها عند الكتابة باللغة الإنجليزية هي المصطلحات العميقة التي تعبر عن تمكن اللغة لديك، والبعد عن الكلمات الصلبة والغوص في المشاعر الإنسانية كما نفعل عند الكاتبة باللغة العربية، وسنبدا بالنظرة الإيجابية والحديث عن فوائد الهاتف.

أولًا ايجابيات الهاتف النقال بالانجليزي

على الرغم من أن سلبيات وايجابيات الهاتف النقال بالانجليزي هما مترابطتان ولكن لا يقدر أي شخص من نكران سهولة التواصل التي حققها الهاتف، والمعلومات الهائلة التي أتاحها لكل من يرغب بها بضغط زر واحدة.

وكذلك هو من ساهم في انتشار الانترنت بالصورة الهائلة التي نشهدها اليوم فأصبح هذا المزيج جزء من الحياة اليومية ولا يستغني عنها العديد من المجتمعات بالإضافة إلى بعض الإيجابيات الأخرى التي سنعبر عنها بالإنجليزية كما يلي:

1- the Communication

Now with mobile phone we can communicate with anyone on the world, we can use it to call friends, family, relatives and co-worker.

We can see someone in the other side of the earth, with video call because of this smartphone that made world become a small town.

اقرأ أيضًا: مقدمة بحث عن الهاتف المحمول

2- multiple uses

Between your hand a smartphone that able to sending messages, emails, take photos almost as a professional camera you can use it as alarm.

In addition to many of apps he is simply your teacher by teaching apps, and you will have fun with him by listening to music.

The smartphone will be your friend and you will tell him about your thought by writing it in nots.

Your phone number is like a super hero nowadays and believe me it’s ability unbelievable, even more than you know.

3- Helpful for emergency situation

Because it’s normal today to call every one in any time you can’t imagine how the situations will be with out this phone in your hand.

But I can help you in the old time when someone being in trouble he will literally run to the nearest phone to call someone for help.

And honestly I don’t know how the situations was before that but absolutely it was a mess, maybe you won’t know if your friend was broken until he gets his health back.

4- Advertising

The world of business is not far away from mobile phone, you can buy what ever your wand and you will find it in front of your door.

The fashion industry is near than any time ever, and you can build your own business just by using the phone.

How many brands started online from different platforms but achieved its goal of being a big name in the market.

5- Get what happen around the world

Maybe tha television was the only technology we can depend on it to know what happen around the world but the government could control on it.

But your phone can tell us and the world the truth about what happen in the street by live video.

And you can be part of that by tell the news just by one click one post, so in the next time make sure that your post is true.

6- Director

You can create your own content and earn money from it and having fun in the same time, and the smartphone wil be your own director.

You can watch the different video to inspire you, and you can express your thought then share it with the world and wait for the feedback.

اقرأ أيضًا: تعبير عن المدرسة والمعلم

ثانياً سلبيات الهاتف النقال بالإنجليزية

كل المجتمعات لمست السلبيات المتعددة من وراء استخدام الهاتف النقال فأصبحنا مساجين وراء الشاشات الصغيرة وتفصل بيننا المسافات الشاسعة على الرغم من أننا في ذات الحجرة.

وجدنا الصعوبة في الإحساس ببعضنا البعض وصدقنا المنشورات الزائفة على مواقع التواصل الإجتماعي، ويجب ألا نتغافل عن سلبيات وايجابيات الهاتف النقال بالانجليزي.

بعد أن ذكرنا الأولى يجب أن تتحدث عن الثانية حتى نتجنب هذا التأثير السلبي من التغلغل في عمق حياتنا ونسترجع المسافات الطبيعية ونستطيع أن نعبر عن مشاعرنا بأريحية بدون أن نختبىء خلف الشاشات ومن هذه السلبيات:

1- The silent killer

Before the smartphone we all was enjoying the silent, listening to the class music, speeding more time with family.

But now with more than one phone in tha room each one has it’s play list of music and tik tok videos.

And this is not the only reason for being the phone the silent killer but because any one can call you in any time.and starting at a long talk.

Maybe it stole our peace from us by watching the fake happiness of all people expect us.

2- Distraction

How many times you have used the mobile phone but actually you should study for your next exam.

In fact, the distraction doesn’t happen in studying only but it happens in relationships, yes, it’s happen.

Maybe when your friend is feeling bad you are still scrolling down without caring for your friend.

Today the mobile phone is the biggest source of distraction, and you should know that.

3- Playing games every time

It’s ok to have fun but when that fun bacome the goal of the day, it will be harmful to your mental health and wellness.

We should have time for playing and other to have fun in other ways, that is the biggest disadvantages of mobile phone.

اقرأ أيضًا: كيفية الدخول إلى الإنترنت المظلم من الهاتف

4- Sleepless nights and get tired

Your body need to rest and the perfect time for that is night, but it’s the perfect time to spend on the phone.

The result will be tiered bady and sleepy mind, we shouldn’t all the day just on phone, because the live is full of energy, movements and adventure deserve to life.

سلبيات وايجابيات الهاتف النقال بالانجليزي كثيرة ومتنوعة نلمسها خلال يومنا لذلك عبر عن أفكار بحرية وإذا كانت اللغة هي العائق بالعبارات البسيطة الحقيقية قد تكون أبلغ من الكلمات المحفوظة المنقولة، ولا بأس من الاستعانة بالفقرات السابقة.

قد يعجبك أيضًا

شاركنا أفكارك

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني.